8 november

hade samhällskunskap idag fram till lunch och vi kollade på en dokumentär som heter Sicko som handla om USAs system. Det var helt sjukt, de nekar människor sjukvård, oavsett om de är försäkrade eller ej och låter dem dö för att få mer pengar i vinst. Det sjuka är ju att det är försäkringföretagen som bestämmer om någon ska få vård eller inte och inte läkarna. Detta gör att ju mindre människor som får vård, ju mer vinst till företagen. Så fort någon politiker försökte ändra på detta så betala försäkringsföretagen dem för att hålla tyst. Giriga människor som bara tänker på sig själva och vill bli rikare än de redan är! usch och fy!
Men iallafall hade religion efter lunch och sen sluta jag och då drog jag hem och var med älskling lite och käka, sen åkte jag till jobbet från 5-7. Nu ska jag sova, natti



Kommentera här och gör mig glad

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0