två böcker som jag läst

Hej ville bara berätta om två böcker som jag läst ut den senaste månaden. Den ena heter '3096 dagar' och det är en självbiografi om en tjej som blev kidnappad vid 10 års ålder och boken handlar om hennes fångenskap. Hon hölls fången fram tills hon blev 18 år, då hon lyckades rymma. Historien är hemsk såklart men även intressant. Hon är en så stark person och det är intressant att veta hur hon klarade sig. Läs den!

Den andra boken heter 'min stora kärlek' och den handlar om en kvinna som har ett lyckligt förhållande och en intressant karriär men en dag ringer hennes kille och berättar att han tänker lämna henne för en annan. Som om inte det var jobbigt nog så förlorar hon även jobbet kort därefter. Hennes liv är förstört precis när hon trodde det var som bäst. Nu tar hennes liv helt nya spår och sakta men säkert börjar hon förstå att det kanske är början på nått nytt och spännande.
Boken var bra och spännande.



Kommentera här och gör mig glad

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0