Djurens dag

Hej! Idag var det ju inte bara kanelbullens dag utan även djurens dag. Jag tycker det är konstigt att det knappt nämns att det är djurens dag medans kanelbullen får hur mycket uppmärksamhet som helst genom media. Jag förstår verkligen inte hur kanelbullen får mer uppmärksamhet än djuren. Kanelbullen är en bakelse, den lever inte, har inga känslor. Den behöver inte ens en dag. Nä jag tycker verkligen djurens dag borde ha mer betydelse. Att människor öppnar ögonen och inser vad som händer i världen just nu med djuren. Vad vi människor gör mot dem, vi har lyckats förstöra så mycket så att hälften av världens vilda djur har utrotats på bara 40 år. Det är helt sjukt!
Djur är så underbara och skänker så mycket glädje till oss så istället för att utrota dem så borde vi se till att göra vad vi kan för att hjälpa dem som inte kan hjälpa dig själva. 
Så gör som jag och min pappa och gå in på WWF eller annan djurorganisation och bli fadder till valfritt djur. Jag har valt att hjälpa orangutangen som är väldigt utsatt just nu. 




Kommentera här och gör mig glad

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0