Framme i Turkiet!

Sådär nu är vi äntligen här i Turkiet, Marmaris. Vi bor i ett mysigt litet hotell som heter orkidé hotel och ligger 40 m från stranden. Vi har utsikt ner mot poolen från vår balkong. Inte illa!
Vi höll ju på att missa planet hit för det var så enorma köer i pass kontrollen och det var vi inte alls beredda på så vi kom till planet på starttiden som var 9.50 men den väntade på fler resenärer så vi åkte ungefär 20 min efter det.
Sen har vi bara åkt flyg och buss hela dagen, typ 3 h 30 min flyg och 3 h buss.  Och då stanna ändå bussen först vid vårat hotell. Det första vi gjorde när vi kom fram på kvällen var att ta ett dopp i havet och sen åt vi middag här på hotellet. Mysigt!
Hotellet utifrån
Hotellrummet
Utsikt från rummet

Hejdå Göteborg!

Idag checkade vi ut från hotellet kl elva. Vi bodde på "best western hotell Halland" som ligger i Kungsbacka, ett väldigt mysigt ställe!
Efter det åkte jag och brorsan till vår kusin Anna som bor i Göteborg. Vi åt lunch hos henne och fick se hur hon bodde. Det var trevligt!
Sen kom älskling och hans mamma och hämta upp mig därifrån och så åkte vi hem. Jag har haft en riktigt härlig vistelse i Göteborg och kommer gärna tillbaka nästa sommar! 😊 imorgon bär det av till Turkiet i en vecka med min älskling! 👍

Universeum

Hej! Idag har jag och min bror varit på Universeum. Men innan vi gick in där så åt vi lunch på gothia tower. Vi åt deras kända räkmacka på restaurangen heaven som ligger på högsta våningen. Underbar utsikt därifrån! Räkmackan var god men kanske lite väl dyr, 255 kr.
Sen gick vi in på Universeum och det var häftigt!  Det finns en fantastisk regnskog med coola djur, massa akvarium med olika fisk arter, istidens jättar, rymdavdelning och teknikavdelning.

Liseberg

Igår och idag var jag och min bror på Liseberg. Första dagen var vi där från typ 11-20 och vi började med att åka atmosfear som är Europas högsta fritt fall. Det regnade lite grann då så sätena var helt blöta när vi satt oss och ju högre vi kom upp desto värre blev vädret. Det började blåsa rejält och hagla, då var det lite läskigt faktiskt. Men andra gången jag åkte den var det soligt och då blev det inte alls lika läskigt haha. Sen åkte vi typ allt förutom Balder och kanonen.
Andra dagen följde älskling med så vi åkte på kvällen när hans hockeyträning var slut för dagen så vi var där från 19-23. Då åkte vi uppswinget två gånger, höjdskräcken, Helix och lilla fritt fall.
Har haft två härliga dagar på Liseberg! 🎢🎡🎠

Semester!

Nu har jag äntligen semester i fyra veckor! Min älskling fick semester före mig så han har två veckor kvar nu och har ett hockeyläger i Göteborg som är nästa vecka (alltså imorgon) så han åkte dit idag med sin mamma och bror men jag kunde inte åka med dem för jag jobbade så jag kommer imorgon istället med min bror. Vi ska vara där från måndag till fredag. Det blir kul!
Veckan efter var det tänkt att det skulle vara ytterligare ett hockeyläger på Gotland men det blev inställt fick vi reda på idag så jag bokade en resa till Turkiet  istället för mig och älskling så vi åker på lördag. Det blir härligt! 😊
Sen har jag två veckor kvar som är oplanerade och då börjar älskling jobbet igen så vi får se vad jag hittar på. Kanske åker ut till Blidö om vädret tillåter (hoppas det).

Gröna Lund

Hejsan! Igår åkte jag, älskling, min syster och hennes kille till Gröna Lund, vi var där från ca 13-23, alltså tio timmar!
Jag åkte allt utom fritt fall, eclipse och vilda musen. Jag kan ju åka dem men ingen tyckte dem var så roliga och jag vill inte åka själv.
Killarna spelade rätt mycket medans jag och syrran åkte karuseller så det blev en del vinster. Min Älskling vann b.la ett minion gosedjur och en stor sport choklad till mig! Tack sötnos ❤️
Hur som helst så hade jag en väldigt rolig dag på tivolit! 😊

Haha ser ut som Gru från "dumma mej"
Spaghetti armar
Herr och fru Långben
Nöjd tjej som snart kommer bli några kilo tyngre när denna är slut, haha!

Besök utav familjen

Idag kom mina föräldrar och min syster med sin kille på besök här hos min älskling för att bada och fika. Det var riktigt trevligt!
Pool och poolhus
Bubbelpoolen
Katten Shakira ville vara med på ett hörn

Lördag 11 juli

Idag har vi fått besök utav Julles morbror med fru och yngsta dottern Wilma + hennes kompis och deras lilla valp! Han heter Bonzo och ser ut som en liten rävunge. Hur söt som helst!
Vi har badat, ätit middag och fikat och såklart lekt en massa med valpen!
Vi invigde oxå bubbelpoolen idag för första gången i år, den har varit tömd sen i höstas så jag och julle har rengjort den och fyllt den med vatten igen, väntat på att den värmts upp och tillsist lagt i klor. Härligt att äntligen kunna bubbla nu! 👍
Jag med Bonzo
Min finaste med Bonzo
Brownie som jag bakade.

Hittade receptet på en bakchoklad.

Minioner

Idag åkte jag och älskling till kista för att kolla på bio och se filmen "minioner 3D" som är en spinoff från "dumma mej". Vi träffade min syster, hennes kille Max och hennes vän Elena där som oxå skulle se den filmen, haha vad är oddsen för det liksom? Att pricka in samma plats, samma tid och samma film? 😊
Ja, hur som helst så var filmen hekt okej men den är ju mer till för lite yngre tittare kanske.

Blidö

Igår jobbade jag från 10-18 och efter jobbet åkte jag med bussen till Norrtälje och där hämtade älskling och hans mamma upp mig och så åkte vi ut till Blidö. Hans mamma har hyrt en stuga där över sommaren och den ligger ca 100 meter från sjön. Tyvärr var det riktigt tråkigt regnväder idag och då finns det ju inte så mycket och göra där så jag och älskling åkte hem. Vi åt på donken på vägen och sen handlade vi på Ica och när vi kom hem till honom så bakade jag en rulltårta. Det var gott! 🍰

Den tredje rösten.

Igår kväll läste jag ut boken "den tredje rösten" som är skriven av författarna Cilla och Rolf Börjlind. Det är typ en fortsättning på "springfloden" som jag har läst förut fast det är ett annat mordfall. Alltså man kan nog läsa denna utan att ha läst springfloden först men man förstår mer om man har gjort det. Hursomhelst en väldigt bra och spännande bok! Man kommer in i handlingen snabbt och sen vill man bara  fortsätta.
Nu ska jag börja läsa deras tredje bok "svart gryning". Jag rekommenderar starkt deras böcker!