Baby shower

Idag har jag varit på min kusins baby shower i Vaxholm! 
Det var ju en överraskning som hennes syster hade ordnat så alla hennes närmaste vänninor och tjejkusiner samlades hemma hos hennes föräldrar kl tre (det var pojk-fritt). Hon blev lite överraskad men hon hade det på känn sa hon. Hur som helst, det bjöds på god mat, fika och roliga lekar. Som till exempel skulle vi gissa omkrets på hennes mage (hon är i vecka 35 nu) och beskriva med ett ord hur hon kommer bli som mamma. I en annan lek samlades vi i grupper om tre pers och tävlade om vem som kunde göra den snyggaste blöjan utav toapapper. Roligt!
Sen fick man skriva i en bok där man  skulle gissa vilket datum bebis kommer födas, hennes storlek (längd och vikt) och vad hon kommer heta. Man skulle även fylla i vad man hoppas hon lär sig, vad hon skrattar åt, vad hon älskar osv.
Sen så öppnade Victoria alla paket och av mig fick hon en overall, en dreglis, två nappar, en mössa, rosett till håret och en snuttefilt. 
När man skulle åka hem fick man en blommig sjal och vi kusiner fick även varsin bukett tulpaner. Tackar för det! 
Det var första baby showern jag har varit på eftersom hon är först ut av oss kusiner att skaffa barn. Det var supermysigt och jätte kul! 😊💕

Dem hade dekorerat jätte fint med rosa.
Bebis-boken.

Goda efterrätter. 

Jag i toapapper-blöja som syster och Carina gjorde. 

Presenterna från mig. Allt från Kappahl såklart.
Presenten jag fick. Sjalen kommer från Thailand. 

Kommentera här och gör mig glad

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0