Blodgivare

Hej idag gav jag blod för första gången i mitt liv! Min pappa och bror är redan givare och det vill jag oxå vara så för tre månader sedan följde jag med när dem skulle lämna blod men då tog dem bara blodprover för det måste man göra först. Men iaf, när det var färdigt så blev jag helt svimfärdig men det berodde nog på att jag inte hade ätit tillräckligt innan. Bemötandet av personalen var jättebra tycker jag. Eftersom man ger blod så får man välja en gåva som man vill ha (typ en bok,trisslott, lykta osv) och jag valde trisslott och jag vann 60 kr! Jippi! 😊
Jag tycker att alla som kan bör ge blod, för er egen och andras skull. Alla vinner på det! Man ger bara tre-fyra gånger per år och när ens blod har använts på en patient så får man ett meddelande, väldigt häftigt! 
Så om du är en frisk person och är över 18 år så rekommenderar jag dig att bli blodgivare! 😊




Kommentera här och gör mig glad

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0