London! 🇬🇧

Jag var ju i London med jobbet frÄn 9-11 mars och jag tÀnkte berÀtta lite om resan.
PĂ„ mĂ„ndagen nĂ€r vi landade pĂ„ Heathrow flygplats 13.30 (engelsk tid) sĂ„ vĂ€ntade vi in de andra vinnarna frĂ„n Finland och Norge för att sedan ta en gemensam buss till hotellet. Vi bodde pĂ„ copthorne Tara hotell i Kensington och alla hade varsitt rum med tvĂ„ sĂ€ngar sĂ„ man kunde ju sova med nĂ„gon om man inte ville vara sjĂ€lv. 

Hur som helst, efter att vi hade checkat in sĂ„ gick jag, Karin, Therese, Eva och Katalin runt lite i butiker lĂ€ngs gatan och sen gick vi in pĂ„ en restaurang och bestĂ€llde tvĂ„ pizzor som vi delade pĂ„. 
PÄ kvÀllen Ät vi alla en gemensam tvÄrÀtters middag.

PĂ„ tisdagen hade vi en heldag "retail safari" med guide. AlltsĂ„ vi gick runt i ett centrum och besökte olika butiker som guiden beskrev kort innan och sĂ„ gick vi in och antecknade vad vi sĂ„g. Sen Ă„kte vi till restaurangen Ping Pong för att Ă€ta dumplings till lunch. Det var första gĂ„ngen jag smakade och det var helt okej faktiskt! 

NÀr vi hade Àtit upp fortsatte vi vidare i butiker lÀngs gatan. Dem drog ut pÄ det lite vÀl lÀnge, hÀlften av butikerna hade ju rÀckt gott och vÀl. Man var ju helt slut efterÄt!



NĂ€r vi tillsist var fĂ€rdiga sĂ„ trĂ€ffade vi (jag,Katalin,Karin,Therese,Eva och Åsa) Hanna, en  f.d kollega till oss som numera pluggar i London, men hon var med i december och jobbade hos oss nĂ€r tĂ€vlingen var igĂ„ng. Det var roligt att trĂ€ffa henne! 😊

Efter det Äkte vi till Jamie Olivers restaurang dÀr vi mötte upp alla andra och Ät en gemensam tre rÀtters middag. Mysigt!



PĂ„ onsdagen shoppade vi lite till och fikade ute i solen innan det var dags att checka ut frĂ„n hotellet och Ă„ka till flygplatsen runt kl tolv. Planet gick inte förens 15.50 sĂ„ vi hade ju lite dötid sĂ„ vi Ă„t lunch (fish and chips) och handlade lite pĂ„ tax free. Jag köpte inte sĂ„ mycket under resan faktiskt, det blev bara lite presenter till familjen. Jag Ă€r en jĂ€vel pĂ„ att shoppa hemma i Sverige men inte sĂ„ mycket utomlands. Det Ă€r nog just dĂ€rför att eftersom jag redan gör det hemma sĂ„ behöver jag inte göra de nĂ€r jag Ă€r pĂ„ semester oxĂ„. DĂ„ vill jag uppleva saker. TyvĂ€rr hann vi inte det denna resa vilket jag tyckte var riktigt synd. Jag har ju aldrig varit i London förut sĂ„ dĂ„ ville jag passa pĂ„ och se alla stora sevĂ€rdheter nĂ€r man vĂ€l Ă€r dĂ€r som bl.a. Big Ben, London bridge och London eye. Vi Ă„kte förbi dem med bussen sĂ„ man fick se lite av det iaf, alltid nĂ„t! 😊
En skymt av London bridge 
London eye 
Stockholm frÄn flygplanet, vacker utsikt!


Kommentera hÀr och gör mig glad

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0