Middag och bio

Jag har haft en trevlig fredagskväll!
Jag, älskling, hans mamma och bror åt middag på Istanbul, vi alla åt kyckling curry med ris som är så gott!
Efter det åkte vi till Täby för att kolla på bio. Vi såg filmen "she's funny that way" som är en komedi men den var inte alls rolig. Den var ganska rörig, alla var med alla typ och man vänta hela filmen på att något konkret skulle hända men det kom aldrig. Riktigt dålig måste jag säga tyvärr! 👎

Lunch i stan

Idag åkte jag till stan för att träffa mina kusiner Katja och Victoria + hennes lilla dotter. Vi åt lunch på Indian garden och Victoria bjöd på det, tack snälla du!
Lilla bebisen (som fortfarande inte har ett namn) blir ju hela två månader imorgon så jag hade köpt en present till henne. Hon fick en tunn långärmad tröja, ett par vita byxor och en klänning. Victoria sa att det inte behövdes, att jag får komma tomhänt men jag jobbar ju i en klädbutik och ser söta små bebisplagg varje dag och har aldrig haft nån att köpa de till förens nu så det går inte att låta bli! 😊
Hur som helst, efter lunchen vandra vi runt på gatan en stund och sen skulle Victoria till tandläkaren och efreråt fikade vi på ett cafe som heter "muggen". Roligt namn, dem menar ju säkert en mugg som man dricker ur men när jag hör ordet så tänker jag direkt på muggen som är ett smeknamn för toalett.
Sen åkte jag hem och körde ett zumba pass på kvällen. 💃
Jag har haft en härlig dag, det var väldigt trevligt och träffa dem! 😊

Mamma och barn
Moster och barn

Fredag 12 juni

Idag har det varit strålande väder så jag har legat ute på trädgården och solat för fullt, brände mig en aning dessutom. ☀️
Då bestämde jag mig för sluta sola och njuta av vädret genom att ta en långpromenad med Anton istället, vi gick till kragstalund och sen tillbaka igen.
På kvällen åt jag, älskling och syrran middag på Istanbul, jag åt kyckling med curry och ris, min favoriträtt. Efter det åkte jag och älskling till Täby för att kolla på bio. Vi såg komedin "spy" och den var rolig!
Jag har haft en riktigt härlig dag! 😊

Norra brunn

Ikväll har jag och älskling varit på  norra brunn comedy och kollat på roliga komiker som uppträtt. Vi var där två timmar innan showen startade och åt middag. Jag åt toast skagen till förrätt och lax med potatis till varmrätt. Det var gott!
Sen satte showen igång och det var Niklas Andersson som höll i det hela och komikerna som uppträdde var Al Pitcher och Johan Glans. Det kom även en gäst komiker och det var Björn Gustavsson! Det var en rolig överraskning! 😊
Åh som vi har skrattat ikväll! Det var riktigt roligt! 😂

Vi hade jätte bra platser, vi satt precis framför den lilla scenen.
Glömde ta bild på Al Pitcher så jag snodde denna från Google.

Sveriges nationaldag och fyra års jubileum

Idag är det Sveriges nationaldag vilket innebär att jag och min älskling har varit tillsammans i fyra år nu. Grattis Sverige och grattis till oss! ❤️
Jag fick blommor, choklad, ett kort med fina ord i och även en spa dag utav min kärlek, tack sötnos! 💐💝
Av mig fick han ett kort och två biljetter till föreställningen "Sirque Du Soleil - Quidam" som uppträdde på Globen idag.
Han blev helt förvirrad när han såg på biljetterna att showen var idag för jag hade lurat honom att vi skulle åka dit för   att se skywiew, haha!
Hur som helst, vi åkte dit och såg showen kl fyra och det var väldigt häftigt!
Efteråt åkte vi till hotell Kungsträdgården för att äta middag på deras restaurang "brasserie makalös". Det var gott!
Sen var det någon marknad på Kungsträdgården som hette "smaka Stockholm" och där gick vi runt ett tag och köpte lite smått och gott att äta. Oj oj så mätt man är nu!
Jag har iaf haft en supermysig dag med min andra halva som jag älskar mer än allt. 💖

Första juni

Idag jobbade jag från 10-15 och när jag hade slutat så gick jag till crocs och köpte ett par skor och sen gick jag till memira och hämtade ut ett par ray-ban solbrillor som ingick när man  gjorde ögonoperation under den period som jag gjorde. Sen kom älskling och hämta mig och så åkte vi hem.
På kvällen gick jag till svärmors jobb och fick en kort behandling av henne och hon fick sin mors dag present av mig. Den innehöll en blå mönstrad strandklänning som jag oxå har. Hon blev jätteglad! 😊
Efter det gick jag till gymmet och körde ett zumba pass och ett bosu pass med Elena och hennes pappa. Det var kul men nu är man helt slut! 😓

Denna klänning fick hon. Så nu kommer vi vara likadant klädda på stranden i sommar. 👍