En halv miljon!

Hej idag jobbade jag från 10-18. Älskling körde mig dit på morgonen och vi åt frukost tillsammans på McDonalds, det var mysigt!
På kvällen kom han tillbaka för vi skulle fira att vi har lyckats spara ihop till en halv miljon tillsammans. 💰 Så stolt över oss!
Det firades med middag på vapiano och bio. Vi såg filmen "run all night" och den var spännande och bra! 😊

Måndag, 20 april

Idag jobbade jag 10-12.45 för sen hade jag besök hos memira kl 13-14. Dem undersökte mina ögon och kolla vilket synfel jag har. Så nu har jag tid för ögonlaser behandling om en månad. Ska bli skönt och kunna se klart utan glasögon sen och den bästa tiden att göra det är ju faktiskt nu när man är ung och har råd. För behandlingen skyddar ju inte mot ålderssynthet som man kan börja få vid 45. Så man får ju mer för pengarna ju tidigare man gör det kan man säga.
Efter undersökningen gick jag tillbaka till jobbet och köpte en hel del kläder. Det blev sju blusar, ett halsband, en klänning och en bh.

Kryssning!

Hej i fredags (17 april) åkte jag på kryssning till Tallinn med älskling, hans familj och hans morbror med familj. På fredag kväll när vi kom på båten så åt vi middagsbuffé och efter det kollade vi på en show, det var bl.a väldigt häftiga akrobater som uppträdde! Resten av kvällen festade vi.
På lördagen var vi framme i Tallinn och vi åkte på sightseeing och sen gick vi runt i gamla stan, väldigt vacker stad!
Sen på kvällen var det middagsbuffé igen och ny show. Alla var helt slut från fredagen så det var bara jag, älskling och hans föräldrar som var uppe så vi satte oss i karaokebaren efter showen. Dem andra hittade vi inte och vi fick inte tag på dem och deras hytttnummer visste vi inte heller haha! 😊
Och idag åt vi frukostbuffé och handla lite på taxfree innan vi var framme i Stockholm. Svärmor bjöd mig på resan, hon hade ju lovat mig en resa till London som julklapp men sen åkte jag ju dit med jobbet så det blev det här istället. Tack så mycket jag hade det väldigt roligt! 😊

Vila i frid

Nej det är ingen som gått bort (tack och lov) utan det är titeln på boken jag läste ut idag som är skriven av författaren Sofie Sarenbrant och är på cirka 380 sidor. Det är den första boken i en ny deckarserie om polisen Emma Sköld och den var väldigt spännande! Nu måste jag köpa de andra två böckerna som kom efter. Sofie är verkligen en skicklig deckarförfattare, man kommer snabbt in i handlingen i hennes böcker och kan inte sluta läsa sen. Jag rekommenderar hennes böcker starkt! 😊

Måndag

Hej idag skulle jag egentligen vara ledig med blev inringd att jobba mellan 11-16, skön tid ändå!
Efter jobbet köpte jag två t-shirts och två par jeans till älskling, en vit blus till svärmor, en klänning och vit poncho till mig själv. Sen kom älskling och hämta mig och vi åkte till gymmet. Jag körde ett zumba pass, det var ett tag sen!
Jag har inte varit där på länge och dem har ju gjort om hela gymmet, jag kände knappt igen mig. Gick runt som en vilsen hund haha! 😊

Första april!

Oj då var det redan april! Är det bara jag eller går tiden väldigt fort? 😮
Hur som helst, idag var jag ledig så när älskling hade slutat på jobbet kom han och hämta mig och vi åkte till Täby för att kolla på bio. Vi såg den animerade filmen "home 3D". Den var rolig och bra! 😊