tema päls

Det är -13 grader ute just nu och jag ska gå till espri efter maten, såjag får vara beredd på det kalla, men jag har precis städat klart så nu är det fin fint. Men det här inlägget handlar egentligen om hur onödigt päls är.Jag gick in på en tjejs blogg där hon hade en video där man kunde se hur dom gjorde och det var inte trevligt,jag slutade titta efter några sekunder när dom började dra av skinn från ett levande djur och usch vad det var hemskt.Jag blev väldigt chockad och är det fortfarande,jag förstår inte hur man kan vara så hemsk mot söta små djur bara för att få deras päls när vi kan göra fejkpäls och dylikt som värmer oss istället.Helt sjukt!! Lixom blondinbella försöker försvara sig när folk går emot henne för att hon bär päls och hon säger : det är miljövänligare för att man gör kött av djuren som vi äter,då kan man lika gärna ta pälsen oxå,ta vara på allt. Men gjejen är ju att det vi äter som exempel ko,gris och häst inte har nån speciell päls.Man dödar djuren bara för att få pälsen.Jag blir så arg på det!
Jag skulle accepeterat det mer om man döda djuren på ett lite snällare sätt,exempel söva ner dom till döds eller nåt istället för att totera dom totalt,de är så orättvist. Om ni vill se videon,gå då in på mammabeckas.blogg.se så får ni se hur hemskt det verkligen är.


Kommentera här och gör mig glad

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0