praktik

Började praktisera idag på cafe biscotti. det var väldigt trevligt. var lite nervös, för att göra fel och så. Möttes av pratglada William. Hans fru heter också Kristina haha. Det första jag fick var arbetskläder, sen visade William mig runt i byggnaden, vart alla grejer fanns och så. Sen visade han mig hur man gjorde kaffe,cappucino och hur man gjorde i kassan. Så sa han att om jag var duktig skulle jag kunna få sommarjobb. Sen gick jag runt och serverade kunder och plockade undan efter dem. Sen efter en timme så kom Emma, en tjej som jobbar där också.
Hon visade mig hur man gjorde sallad och så. Så det fick jag göra oxå. när folk beställde det, och det gjorde dem verkligen massor på lunchtid.

Trodde inte det skulle vara så himla mycket och göra men jag insåg fort att det är rätt stressigt ibland. Man måste hålla igång hela tiden och vara trevlig mot alla. Fick inte någon lunch förens efter kl 13.00. så stressigt är det!
Personalen  pratade hela tiden arabiska med varandra och då kunde jag ett ord på arabiska som jag lärt mig länge sen, som var ”kas achté” och betyder ”knulla din syster”.  Så då sa jag det till dem och dem började skratta jätte mycket. I slutet av dagen hade jag redan fått ett smeknamn och det var chrisi. Haha. så fort jag kom hem så gick jag och la mig, somna dirr. hade så jävla ont i fötterna. måste fan ta bekvämare skor imorn asso. annars kommer jag aldrig orka.

Kommentera här och gör mig glad

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0