TIGGARE, min krönika

Igår så åkte jag pappa och brorsan till stan för pappa skulle förlänga sitt presentkort på viking line. och det finns en sak i stan jag inte förstår mig på och det är luffare och tiggare, ja men liksom ställ er upp och ta tag i ert liv och skaffa ett normalt jävla jobb som alla andra och sitt inte där och be om andras pengar som dom tjänat, för dom förtjänar pengarna allafall, och folk tjänar inte pengar för att ge dom till folk som inte orkar jobba. plus att de flesta tiggare tar pengarna och köper alkohol eller annat skit för dom, så varför ska man bidra till deras missbruk? man gör ju bara en björnstjänst.. man hjälper dom ju mer då om man inte ger dom något. om ingen skulle gett dom pengar skulle dom ju inte sitta där för det skulle inte hjälpa va? varför vill man skämma ut sig så mycket ens? att sitta där och tigga bevisar ju bara vilken nolla man är som inte gör något vettigt av sitt liv...patetiskt!! tänk om alla skulle vara tiggare? vafan skulle hända då tror ni? jo ingen skulle jobba och typ världen skulle gå åt helvete..så snälla ta tag i era liv bara, svårare än så är det inte..
// en person som har en massa åsikter
den här killen såg jag igår. visst det är ju lite synd men han kan ju göra nåt åt det, right?

Kommentera här och gör mig glad

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0