"If I didn’t think, I’d be much happier" /Sylvia Plath

Rubriken stämmer ganska bra. För tänk hur mycket enklare det hade varit om man inte tänkte? Att man bara hade de där instinkterna som djuren har. Jag brukar ofta (som många andra säkert gör) överanalysera en händelse, exempel "varför gjorde han så?" "vad mena hon med det?"
Och ofta när jag är uttråkad så tänker jag väldigt mycket, på helt oväsentliga saker egentligen, och jag tänker oftast inte positivt utan det slutar med att man typ blir lite depp. Jag är typ rädd för att lämna mig själv med mina tankar ibland just för att jag vet att det kan sluta dåligt. På sommarlovet blir det extra mycket då man har massa dötid så man har ju hur mycket tid som helst med sina tankar... Är det bara jag som är såhär eller?

Kommentera här och gör mig glad

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0