Det finns ingen plats för rasism

Detta är en sann historia som hände på TAM airlines.
Det var en vit kvinna i 50-års åldern som kom till sin plats på planet och upptäckte att mannen bredvid henne var svart.
Hon blev lite arg och ropade på en flygvärdinna och flygvärdinnan frågade
- vad är problemet,damen?
- kan du inte se det? jag fick en plats bredvid en svart man. Jag kan inte sitta här, du måste förflytta mig.
- lugna ner dig damen. Tyvärr är alla platser upptagna, men jag kan se efter ändå om det finns några.
Hon kom tillbaka några minuter senare och sa
- Som jag sa tidigare så finns det inga lediga platser på denna klass, ekonomi klassen. Jag pratade med kaptenen och han sa att det finns lediga platser på första klass.
Det är ovanligt att vi låter en passagerare från ekonomi klass få byta till första klass men med tanke på omständigheterna så tycker vi att det vore en skandal att låta en passagerare få sitta bredvid en så otrevlig person.
Och flygvärdinnan vände sig till den svarta mannen och sa
- Packa ihop ditt handbagage för vi har en plats åt dig i första klass.
Alla passagerare runt omkring som hade hört detta, ställde sig upp och applåderade.


Kommentera här och gör mig glad

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0