Mobbning

Mobbning är något som inte borde finnas i denna värld, men tyvärr så gör det ju det..
Jag förstår inte hur man kan vilja skada eller såra en människa utan någon som helst anledning, eller en anledning som finns är att folk vill passa in och inte bli mobbade själva. Men vill vi verkligen leva i en värld där det förekommer mobbning, så extrem att folk tar livet av sig?
Kollade nyss på en dokumentär på SVT1 som heter BULLY och jag tycker alla ska se den.
Det värsta var att lärarna inte tyckte att dom kunde göra så mycket åt saken när föräldrar klagade..Jo det kan ni, det är ert jobb att se till att skolan ska vara en trygg plats för alla elever att vara på!
En stackars tjej blev så utsatt att hon tillslut tog upp en pistol för att få dem att sluta, hon skadade ingen och hon ville bara få dem att sluta. Hon blev häktad och åtalad på 45 punkter. Jag tycker att om det är det enda som får dem att sluta så är det okej. Dem sa att hon kunde få upp till 100 år i fängelse pga detta, men som tur var så friades hon.
Och ni som blir mobbade, stå upp för er själva, gör vad som behövs göras för att få dem att sluta. Låt det inte fortsätta!
Och till ni som mobbar, ni behöver inte mobba andra för att inte bli utsatta själv. Kan ni inte se vad ni gör mot andra människor? SLUTA!

Kommentera här och gör mig glad

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0