Godnatt, finaste

För några dagar sedan läste jag ut boken 'Godnatt, finaste' som är skriven av Dorothy Koomson.

Den handlar om Mal och Nova som varit bästa vänner sen dem var små och när Mals fru inte kan få barn så ber dem Nova att föda deras barn. Nova tvekar först men efter mycket övertalade så går hon med på det. Men mitt i graviditeten ångar dem sig och lämnar Nova ensam, gravid och rädd.
Mals fru Stephanie var överlycklig över att bli mamma ända tills hon hitta ett sms som Mal skickat till Nova med texten ' godnatt, finaste'. Hon ber honom att kapa alla band med Nova och deras ofödda barn.
Åtta år senare hamnar Novas barn Leo i koma och dem möts igen och saker kommer upp till ytan...

Boken var jättebra och spännande. Jag kunde inte sluta läsa den. Den får betyg 5 av 5. :-)





Kommentera här och gör mig glad

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0