14 år till salu

Hej för några dagar sen läste jag ut boken '14 år till salu' som är skriven av Caroline Engvall och är en sann svensk historia.

Den handlar om en 14 årig tjej som är duktig i skolan och älskar hästar. men något går riktigt snett. En dag påväg hem från stallet blir hon våldtagen och när bästa kompisen föreslår att de ska sälja sex för att tjäna snabba pengar så tvekar hon först men tänker sen att det kan inte bli värre än det är nu så hon gör det.
Men hon hade så fel. Hon dras in i en ond cirkel och tillslut flyr hon långt ifrån hemstaden men männen hittar henne ändå...

Jag tycker inte boken var så bra skriven. Författaren hoppar för mycket mellan händelser så man blir lätt förvirrad. Jag tror boken hade varit bättre om personen det handla om fick skriva sin historia själv, på sitt sätt. Den hade blivit mer personlig då.




Kommentera här och gör mig glad

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0