Bli världsförälder

Hej idag har jag jobbat från 13-20. Älskling har fått jobb på Unicef och börjar på måndag den 20 Jan. Jag är så stolt över honom! :-)
Tänkte berätta lite om Unicef nu.
- Endast 13 % av alla intäkter går till administration (alltså hela 87 % går direkt till barnen)
- Unicef är den enda hjälporganisationen som förhandlar med gerilla ledare om att få bort barn soldater från deras trupper
- Dem som behöver hjälp mest får den först
- Dem driver vaccinations kampanjer mot mässling i 47 länder
100 kr som du betalar i månaden när du blir världsförälder räcker till:
- 49 doser mässlingsvaccin
- 71 doser poliovaccin
- 267 doser stelkrampsvaccin
- 172 påsar vätskeersättning
- 384 st avmaskningstabletter
- 1996 vattenreningstabletter
Det här är bara några anledningar till varför du borde bli månadsgivare/världsförälder. Jag blev det idag och det känns riktigt bra att kunna hjälpa till och göra skillnad genom att endast ge 100 kr av min inkomst i månaden till behövande. Så ta steget och bli det du med så bidrar du till en bättre värld! Hör av er till mig om ni är intresserade :-)


Kommentera här och gör mig glad

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0