Hemma igen!

Nu är vi tillbaka i Sverige igen efter en härlig semestervecka i Turkiet! 
Vi hade det riktigt mysigt där. Första dagen (söndagen) åkte vi till "armutalan turkish bath" och gjorde hamam. Då blir man skrubbad och intvålad på hela kroppen och det gör så att man får en fin bränna som håller länge. På onsdagen åkte vi på en lazy Cruise under hela dagen. Man åkte ut med båten till ett ställe där vattnet var alldeles klart och där stannade man och badade ett tag. Man kunde även åka ruschkana från båten ner i havet och det gjorde jag. Sen var det olika lekar ombord på båten och även skumparty, det var roligast! 
På torsdagen åkte vi parasailing och jetski! Parasailing var helt okej, det blev ingen riktig wow känsla utan det var mer att man bara njöt av utsikten typ, sen var det väldigt kort tid, 5 min är man uppe ungefär. Jetski var roligare! Jag satt bakom Julle och han gasar på maxfart hela tiden (ca 70 km/h) så jag var hela tiden rädd att ramla av... 
Men det var kul! 
Vi åt middag på olika restauranger varje kväll men fjärde kvällen åt vi på 'maris beach' och vi gillade det så mycket att vi åt där resten av veckan. Personalen var så himla trevlig och bjöd alltid på efterrätt och sista dagen så spelade vi kort och biljard med två personer som jobbade där, det var skoj! 😊








Kommentera här och gör mig glad

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0