Skänkstugan

Idag jobbade jag från 10-18 och efter jobbet hämtade älskling mig och vi åkte till restaurang Skänkstugan i Täby kyrkby för att äta tre rätters middag. Till förrätt åt vi vitlöksbröd, till varmrätt åt jag varmrökt lax med potatis och romsås och älskling åt en köttallrik (olika sorters kött) och till efterrätt blev det vanilj pannacotta med bär. Väldigt gott och mysigt!
Min varmrätt

Äntligen fast tjänst!

Idag jobbade jag från 11-20 och jag har äntligen blivit tillsvidare anställd! Har ju arbetat som vikare sen jag började i november 2012 så det var väldigt efterlängtat! Det firades med att älskling och jag gick på bio när jag hade slutat. Vi var på premiären av nya Disney filmen "insidan ut 3D". Som vi har väntat på den filmen! Den hade alla ingredienser som en bra film bör ha, humor, kärlek, sorg och bra budskap.

Andra andningen

Idag läste jag ut boken "andra andningen" som är skriven av min favorit författare Sofie Sarenbrant. Har läst alla hennes böcker och denna var inte sämre. Man kommer in i handlingen snabbt och kan inte lägga ifrån sig boken sen. Det är den andra fristående deckaren om Emma Sköld och utspelar sig i Stockholm marathon. Rekommenderar den absolut! Nu ska jag börja läsa hennes nästa bok "visning pågår". Spännande!

Middag i Vaxholm igår

Igår jobbade jag från 11-18 och när jag slutat åkte jag hem till min farbror och hans fru i Vaxholm. Deras vuxna barn var där oxå, Katja med sin kille Husse och Victoria med sin bebis Felicia som är fyra månader. Mina föräldrar och min bror var där oxå. Vi åt god middag och efterrätt och umgicks tills midnatt. Söta Felicia fick några presenter av mig. En lila body med matchande strumpbyxor som var vita med lila blommor på, en rosa ram och ett par vita mjukisbyxor.
Det var en trevlig kväll! 😊
Katja och Felicia
Mamma och dotter

Fredag!

Idag har jag träffat min vän Jenni. Vi handlade lite gott och sen satte vi oss på en park i Högdalen och åt bär och kakor och snacka. Sen följde jag med henne till centralstation och gjorde henne sällskap när hon vänta på tåget mot Dalarna. Efter det åkte jag hem och handlade mat på Coop med pappa, jag köpte en triss oxå och vann 30 kr så då tog jag en ny lott och vann 90 kr! Haha tursam eller vad?! 🍀
Sen åkte vi hem och jag och mina föräldrar åt kräftor och melon. Mysig dag! 😊

Middag i kista

Igår jobbade jag från 12-18. Efter jobbet åkte jag till kista för att hälsa på min kusin Alex och hans sambo Agrin som nyligen flyttat dit. Det var en fin lägenhet. Min familj var även där, mina båda fastrar med sina män och min syssling Tanja från Ukraina med sin familj. Vi åt middag och fikade och hade det trevligt.
Agrin och Alex hade riktigt glada nyheter att berätta, nämligen att dem ska bli föräldrar i februari! Hur kul som helst, är så glad för er skull. Stort grattis! 😊❤️
Min sysslings söta dotter Irena som blir tre år i oktober.
Jag och Irena.

Två festivaler på samma gång

Hej igår åkte jag in till stan för att träffa Jenni. Det var två festivaler på gång där, kulturfestival och we are Sthlm. Både Jennis mamma och rumskompis Denise jobbade på ena festivalen så vi träffa dem och så gick vi runt och kollade in allt. Sen uppträdde några halvkända artister så vi kollade lite på det och när Jennis mamma hade slutat jobba så gick vi tre in på Friday's och snackade och tog varsin drink. När vi var färdiga åkte jag och Jennis mamma hem till Vallentuna tillsammans, skönt och ha sällskap när man åker hem kommunalt sent på kvällen.
Hur som helst en härlig dag! 👍

Kärt återseende!

Hej idag åkte jag hem och jag har inte varit hemma på tre veckor och inte heller träffat mina föräldrar på den tiden vilket är den längsta perioden hitills som vi inte har setts faktiskt. Jag har saknat dem!
Hur som helst, när jag och älskling kom hit så satt hela min familj samlad ute på trädgården och åt middag och min kusin Alex och hans sambo Agrin var även här på besök. Det var länge sen vi träffa dem så det var ett trevligt återseende! 😊

Svart gryning

Nu har jag läst ut boken "svart gryning" som är skriven av paret Cilla och Rolf Börjlind. Det är den tredje deckaren om Olivia Rönning och Tom Stilton och den var väldigt bra och spännande!
Den handlar dock om barn som blir mördade vilket är obehagligt men man får ju tänka att det bara är en historia som är påhittad. Nu väntar jag på att dem ska skriva eller släppa en ny bok som jag kan läsa. 😊

Hemma igen!

Nu är vi tillbaka i Sverige igen efter en härlig semestervecka i Turkiet!
Vi hade det riktigt mysigt där. Första dagen (söndagen) åkte vi till "armutalan turkish bath" och gjorde hamam. Då blir man skrubbad och intvålad på hela kroppen och det gör så att man får en fin bränna som håller länge. På onsdagen åkte vi på en lazy Cruise under hela dagen. Man åkte ut med båten till ett ställe där vattnet var alldeles klart och där stannade man och badade ett tag. Man kunde även åka ruschkana från båten ner i havet och det gjorde jag. Sen var det olika lekar ombord på båten och även skumparty, det var roligast!
På torsdagen åkte vi parasailing och jetski! Parasailing var helt okej, det blev ingen riktig wow känsla utan det var mer att man bara njöt av utsikten typ, sen var det väldigt kort tid, 5 min är man uppe ungefär. Jetski var roligare! Jag satt bakom Julle och han gasar på maxfart hela tiden (ca 70 km/h) så jag var hela tiden rädd att ramla av...
Men det var kul!
Vi åt middag på olika restauranger varje kväll men fjärde kvällen åt vi på 'maris beach' och vi gillade det så mycket att vi åt där resten av veckan. Personalen var så himla trevlig och bjöd alltid på efterrätt och sista dagen så spelade vi kort och biljard med två personer som jobbade där, det var skoj! 😊