Julfirande hos älskling

Idag har jag jobbat kl 11-16. Efter jobbet åkte jag hem till älskling för lite julfirande hemma hos dem. Eftersom vi inte kan fira tillsammans med hans släkt på julafton så gör vi det nu i förväg istället. Gästerna bestod av Julles morbror Putte med familj, hans mammas kusin Mattias med sina två små barn, Albin (7 år) och Elin (5 år) och hans kusin Frida. Vi åt god julmat och fikade såklart. Jag hade bakat knäck, Rocky road och pepparkakor (visserligen färdigköpt deg). Knäcken välte dock katten ner så dem fick ingen smaka på men de var lika bra, vi hade aldrig orkat ändå. Sen spelade vi det roliga julklappsseplet som är tradition hos dem. Det går ut på att man köper 5 paket per skalle som kostar ca 20-30 kr styck, sen lägger man upp alla paket på bordet och spelar om dem helt enkelt! Och spelet är väldigt simpelt, man slår två tärningar och får man lika får man ta ett paket. Slår man två sexor får man dessutom slå en gång till. Så skickar man runt tärningarna tills alla paket är tagna och sen kör vi alltid några extra varv och spelar om varandras paket. Stackars älskling fick ett enda paket och jag vann tre paket som innehöll godis, eluttag och glada kon-ost. Haha det var väldigt kul! 









Kommentera här och gör mig glad

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0