Memira

Hej idag har jag varit på besök hos memira och genomfört en ögonoperation. Min fina svärmor följde med som stöd och innan operationen åt vi lunch på tegelbruket, jag åt pasta pesto med kyckling, man fick en enorm portion så jag orkade bara hälften men det var gott! Sen svängde vi förbi Gina tricot och handlade lite, jag köpte en lång strandklänning och en kaftan. Väldigt fina! 😊



Sen var det dags för operationen, det finns två olika laser behandlingar och den jag gjorde heter FS - LASIK. Jag var väldigt nervös och min puls gick i typ 180 när man låg där på operationsbordet, det läskigaste är ju att man ser allt. Hur som helst, efteråt sved och brände det ganska rejält i ögonen så man skulle helst blunda tre timmar efter och ta bedövningsdroppar vilket jag oxå gjorde. Men efter tre timmar när jag började titta igen släppte det ganska snabbt så nu är det bra. 
Nu ska jag ta två olika ögondroppar sex gånger om dagen i en vecka. Spännande! 😊 
Ska sova med dessa i två dagar nu för att inte råka gnugga mig i ögonen i sömnen. 

Kommentera här och gör mig glad

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0